Masz już utworzony sklep internetowy. Teraz czas na promocję i dodarcie do Klientów.
Poszukując w Internecie produktów nieraz korzystałeś zapewne z zakładki Zakupy. Po kliknięciu widzisz szukany produkt, z ceną, nazwą sklepu i kosztami dostawy. Jest to bardzo wygodne, gdyż nie musisz przeklikiwać się pomiędzy sklepami. Jeśli jesteś zainteresowany po prostu klikasz i już jesteś na stronie tego produktu w wybranym sklepie. Tak działa Google Shopping – zapewne też chciałbyś aby Twoje produkty tam były – jak tego dokonać?
Google Merchant Center – narzędzie promocji Twoich produktów.
Aby produkty ze sklepu były widoczne w zakładce Google musisz posiadać konto Merchant Center. Jest to bezpłatne narzędzie połączone z Twoim kontem Google. Aktywacja konta jest prosta – wystarczy wypełnić odpowiednie dane. Trudności mogą się pojawić gdy będziesz chciał zaimportować produkty ze sklepu do Merchant Center. Konto umożliwia kilka opcji importu. Ja wykonuje go poprzez specjalnie przygotowany plik „feed”. Taki plik musi zawierać wymagane parametry – takie jak link do zdjęcia, cena produktu, opis itd. Jeśli plik nie będzie zgodny ze składnią i zaleceniami – nie zostanie przyjęty a produkty zostaną odrzucone. W niektórych przypadkach dostosowanie takiego pliku może być na prawdę problematyczne. Możesz w takiej sytuacji skorzystać z moich usług – wykonam to za Ciebie. Od założenia konta Merchant Center, poprzez jego konfigurację i import produktów z Twojego sklepu internetowego.
Najczęstsze błędy przy imporcie produktów do Merchant Center:
- brak kodu GTIN/EAN
- brak parametru availability_date
- brak obrazka produktu/niewłaściwy link
- produkt niezgodny z polityką Google
- brak zalecanego atrybutu lub jest on nieprawidłowy: description
Mam konto Merchant Center, produkty zostały przyjęte – co dalej?
Jeśli konto jest prawidłowo skonfigurowane, produkty zostały zaimportowane bez błędów i są aktywne – pojawią się w zakładce zakupy Google w ciągu kilku dni. Pamiętaj o tym, że jeśli wybrałeś opcję dodania produktów przez import pliku – to jest on ważny przez 30 dni. Czyli musisz go generować i importować przynajmniej raz na 30 dni. Jeśli tego nie zrobisz to produkty znikną z zakładki zakupy.
Jak reklamować produkty w Google?
Skoro masz już dodane produkty do zakładki zakupy to czas je zareklamować, wyróżnić i bardziej uwidocznić. Niech będą proponowane jako pierwsze przed produktami konkurencji. W tym momencie należy utworzyć konto Google Ads, skonfigurować i połączyć z Merchant Center.
Dodatkowo wymagane będzie podjęcie szeregu działań takich jak:
- dodanie kodu do strony sklepu internetowego
- konfiguracja Google Analytics
- konfiguracja pomiaru konwersji poprzez TAG
- uruchomienie pierwszej kampanii reklamowej
Wszystkie te czynności niezbędne do wystartowania z kampanią reklamową Twoich produktów wykonam za Ciebie. Pamiętaj, że sama kampania nie jest jednak gwarantem sukcesu niemniej odpowiednio ustawiona może przynieść zyski i rozwinąć Twój e-business.